Statistici despre cumpărături online
Statistici despre cumpărături online – 074813720
Statistici despre cumpărături online!
Potrivit raportului Eurostat (https://ec.europa.eu/eurostat) publicat în ianuarie 2021, 85% dintre români au utilizat internetul cel puțin 1 dată în ultimele 12 luni.
Iar 45% din utilizatorii de internet au făcut cel puțin o cumpărătură online în ultimele 12 luni.
La nivel european, persoanele cu vârsta cuprinsă între 25 și 54 de ani au reprezentat cel mai mare segment de cumpărători online.
Până în anul 2018 inclusiv. În 2019, tinerii cu vârsta cuprinsă între 16 și 24 de ani au devenit cei mai mulți cumpărători online.
Detronând segmentul de vârstă 25-54 de ani, pentru ca în 2020 procentul celor două grupe de vârstă să fie similar.
Potrivit Eurostat, cele mai populare categorii de produse și servicii comercializate online în 2020 la nivel european au fost:
64% – Fashion (îmbrăcăminte – inclusiv îmbrăcăminte sport, încălțăminte și accesorii),
29% – Livrări de mâncare de la restaurante, fast-food, servicii de catering,
28% – Mobilă și accesorii pentru casă și grădină,
27% – Cosmetice și produse pentru înfrumusețare și wellness,
27% – Cărți, reviste și ziare tipărite,
26% – Computere, tablete, telefoane mobile și accesorii IT.
Următoarele categorii în topul clasamentului cumpărăturilor online la nivel european, au fost:
– Suplimente alimentare, produse farma, vitamine, produse pentru dietă (reînnoirile de rețete online nu sunt incluse),
– Articole sportive (excluzând îmbrăcămintea sport),
– Produse alimentare și băuturi din magazinele specializate,
– Electronice și electrocasnice,
– Articole pentru copii și jucării,
– Produse pentru curățenie și produse pentru igiena personală,
– Auto & Moto (inclusiv piese de schimb),
– Filme și seriale pe suport DVD, Blu-ray etc.,
– Muzică pe suport CD, Vinyl etc.
71% din consumatorii europeni sunt încântați de cumpărăturile prin internet.
Potrivit sondajului Eurostat realizat la nivel european în 2019, 71% dintre cumpărătorii online au declarat că nu au întâmpinat nicio problemă sau dificultate atunci când au cumpărat prin internet.
Potrivit statisticilor 2Performant (https://ro.2performant.com/), valoarea medie a tranzacțiilor online a crescut ușor în 2020 comparativ cu 2019 în cazul achizițiilor făcute de pe Desktop și s-a păstrat la o valoare similară în cazul celor efectuate de pe telefonul mobil.
Cele mai multe cumpărături online se fac de pe telefonul mobil.
Chiar dacă valoarea medie a tranzacției este mai mică pe mobil decât pe Desktop, numărul de comenzi online făcute de pe telefoanele mobile este, în general, semnificativ mai mare decât numărul de tranzacții făcute de pe Desktop pe aproape toate categoriile de produse, cu excepția verticalei Electro-IT&C unde 53% din comenzi se fac de pe Desktop, iar 47% de pe mobil.
72% din traficul magazinelor online este generat de telefoanele mobile.
65,6% din cumpărăturile online se fac de pe telefonul mobil.
Platformele de livrare utilizate cel mai des (Mai și Octombrie 2020):
– FoodPanda – 32% dintre respondenți o utilizează cel mai des (încercată de 56% dintre respondenți),
– Glovo – 28% (încercată de 60% dintre respondenți),
– Takeaway – 13% (încercată de 33% dintre respondenți),
– Bringo – 13% (încercată de 26% dintre respondenți),
– TAZZ by eMAG – 3% (încercată de 7% dintre respondenți).
Sursa: https://www.gpec.ro/
Mai multe informații despre creare magazine online aici: https://www.webdesigngiurgiu.ro/servicii-creare-magazin-online/
Ne găsești și pe Facebook: https://www.facebook.com/CAWDG/